17.10.2022
Autor: Joanna

„Dziewczynki mogą wszystko!” – wystartowała kampania LEGO poświęcona walce ze stereotypami

„Dziewczynki mogą wszystko!” – wystartowała kampania LEGO poświęcona walce ze stereotypami

Dziewczynki nie muszą być księżniczkami, a chłopcy rycerzami – mogą zamienić się rolami i bawić równie dobrze. Idea ta przyświeca drugiej odsłonie kampanii LEGO, która ma na celu walkę ze stereotypami związanymi z płcią (przy okazji przypomnę nasz artykuł o grach, które również unikają typowego podziału na hobby tylko dla chłopców/dziewczynek).

W ramach akcji przygotowano trzy filmy z ambasadorką kampanii, Martyną Wojciechowską.

Martyna Wojciechowska tak wspomina swoje dzieciństwo: „Pamiętam, że kiedy ja byłam małą dziewczynką i wypowiadałam głośno swoje marzenia, często słyszałam: to niemożliwe, dziewczynki nie robią takich rzeczy, nie zostają kierowcami rajdowymi. – A dziewczynki mogą wszystko. Mają w sobie siłę, odwagę i potrafią być przebojowe.”

Dziewczynki mogą rozwijać się w kierunku, który sobie wymarzyły, nawet jeśli do tej pory niewiele kobiet poszło wytyczoną przez nie drogą. Nie bez znaczenia jest tu jednak rola rodziców i opiekunów. LEGO chce zwrócić ich uwagę na zestawy klocków, które są uniwersalne i mogą w skuteczny sposób rozwijać dziecięce zainteresowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.